Την τρίτη, 19 Μαρτίου 2024, ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας, διοργάνωσε εκδήλωση για τα Πειραματικά σχολεία στο κινηματοθέατρο «Γιάννης Ρίτσος» στις 18.30.
Στόχος ήταν η ενημέρωση των ενδιαφερόμενων γονιών, αυτών που τα παιδιά τους θα μπουν στην εισαγωγική τάξη του Πειραματικού Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, για τον τρόπο λειτουργίας των Πειραματικών, τον σκοπό ίδρυσής τους και κυρίως τους εκπαιδευτικούς τους στόχους.
Ομιλητές ήταν ο κ. Ιωάννης Κάππος, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ Αθήνας, και εξειδικευμένα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας: η κα Παπατσίμπα Λαμπρινή, Διευθύντρια Αυτοτελούς Γραφείου Πρότυπων Πειραματικών του ΥΠΑΙΘΑ, η κα Ρέλλια Μαρία, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, Διευθύντρια των Ράλλειων Πειραματικών Σχολείων και ο κ. Διαμαντίδης Δημήτρης, επίσης μέλος ΔΕΠΠΣ, Υποδιευθυντής 2ου Προτύπου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών.
Με τις τοποθετήσεις τους, δόθηκε μια σαφής και ολοκληρωμένη εικόνα των Πειραματικών σε διοικητικό και εκπαιδευτικό επίπεδο, αναφέρθηκαν αναλυτικά οι διαφοροποιήσεις τους από τα υπόλοιπα «τυπικά σχολεία», ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών και κυρίως τα οφέλη που αυτοί αποκομίζουν από τη φοίτησή τους στον συγκεκριμένο τύπο σχολείου μέσω καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, λειτουργίας ομίλων δημιουργικότητας και επικέντρωσης στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων των μαθητών, επισημαίνοντας και τη θετική επιρροή που δέχονται τα υπόλοιπα «τυπικά» σχολεία της ίδιας περιοχής μέσω της διάχυσης των δράσεων του Πειραματικού, ενώ εξήραν την ποιότητα της εκπαίδευσης, που προσφέρεται στα σχολεία του δήμου μας.
Την εκδήλωση χαιρέτισε ο δήμαρχος Λάμπρος Μίχος, ο οποίος τόνισε πως “Η υπόθεση της μόρφωσης των παιδιών της Αγίας Βαρβάρας, δεν αποτελεί απλή δέσμευση, ούτε στοίχημα, που πρέπει να κερδηθεί, αλλά η Δημοτική Αρχή είναι ορκισμένη στο λαό, στη συνείδηση της και τις ιδέες της, να αναβαθμίσει της μορφωτική στάθμη των κατοίκων της πόλης. Η μόρφωση είναι και μέσο κοινωνικής ένταξης, ειδικά για περιοχές, που υπάρχει χαμηλή εισοδηματική στάθμη, η οποία μάλιστα ως συνθήκη επιφέρει σαν φαύλος κύκλος και χαμηλή μορφωτική στάθμη. Στην Αγία Βαρβάρα, έχει δωθεί έμφαση σε όλες τις πτυχές της μόρφωσης και μπορούμε να επαιρόμαστε ότι ο Δήμος μας προσφέρει κυριολεκτικά τα πάντα για την προκοπή της νεολαίας μας, καθώς πέραν της σχολικής μόρφωσης, στο πλαίσιο της δημιουργικής απασχόλησης και της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, διαθέτουμε ωδείο, θέατρο, εικαστικά, σχολή χορού, Δραματική σχολή. Διαθέσαμε 10 εκατ.ευρώ στην πλήρη ανακαίνιση των σχολείων μας, αλλά και στην αναδιαμόρφωση των περιβαλλόντων χώρων και των σημείων πρόσβασης σε αυτά, δημιουργώντας πεζόδρομους και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Καμαρώνουμε για τις υποδομές μας, καθώς έχουμε υπερεπάρκεια αιθουσών σε όλα τα σχολεία μας. Η Δημοτική Αρχή είναι αποφασισμένη, με στοχευμένα προγράμματα “ολοκληρωμένης φροντίδας παιδιού και σχολείου, να κάνει τα πάντα για την εκπαίδευση των παιδιών σε όλα τα επίπεδα, συνειδητά και στοχευμένα κι αυτό να αφορά όλα τα παιδιά απ’ όλες τις γειτονιές και απ’ όλες τις κοινωνικές κατηγορίες, γι’ αυτό και δε συζητήσαμε καν τη δημιουργία πρότυπων σχολείων, που θα αφορούσαν μόνο 50-60 παιδιά. Θέλαμε και θέλουμε όλα τα παιδιά μας να γευτούν, πειραματικές, πρωτότυπες, καινοτομικές μεθόδους εκπαίδευσης και να ανέβει το επίπεδο της εκπαίδευσης, ει δυνατόν συνολικά. Για εμένα είναι και θέμα ιδιότυπου εγωισμού, καθώς μ’ αρέσει να ακούω πως παιδιά από “καλά προάστια” έρχονται στο Πειραματικό σχολείο της Αγίας Βαρβάρας, που ενδεχομένως δεν την έχουν και σε μεγάλη υπόληψη, ανεβάζοντας την αυτοεκτίμηση και των δικών μας παιδιών και γονιών, ακόμα και την ποιότητα της πόλης μας στον έξω κόσμο, που δεν προβάλλουν τα θετικά πρότυπα της πόλης μας.”