Τμήμα Δημοτικής Κατάστασης και Ληξιαρχείου

Αρμοδιότητες σε θέματα δημοτικής κατάστασης

  1. Τηρεί και ενημερώνει το Μητρώο Πολιτών και τα Μητρώα Αρρένων σύμφωνα με τα οριζόμενα από τη νομοθεσία και ειδικότερα:
  2. Διενεργεί εγγραφές, μεταβολές αστικής κατάστασης, διαγραφές, συμπληρώσεις και διορθώσεις στοιχείων στο Δημοτολόγιο και στο Μητρώο Αρρένων.
  3. Διενεργεί το άνοιγμα νέων οικογενειακών μερίδων και την καταχώρηση των μεταβολών (λόγω γάμου, συμφώνου συμβίωσης) καθώς επίσης την εγγραφή αδήλωτων μελών και τη διαγραφή μελών ( λόγω γάμου, διαζυγίου, θανάτου).
  4. Διενεργεί τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία για τις μεταδημοτεύσεις.
  5. Διενεργεί τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία για την πολιτογράφηση αλλοδαπών και τη δημοτολογική τακτοποίηση των πολιτογραφηθέντων.
  6. Διενεργεί τα νόμιμα για την πρόσληψη επωνύμου πατέρα και επωνύμου μητέρας σε πρόσωπα αγνώστων γονέων και πρόσληψης επωνύμου πατέρα σε πρόσωπα που έχουν γεννηθεί χωρίς γάμο των γονέων τους.
  7. Διενεργεί τα νόμιμα για την αλλαγή επωνύμου.
  8. Διενεργεί τα νόμιμα για τον εξελληνισμό.
  9. Διενεργεί την κατά νόμο αναθεώρηση εκλογικών καταλόγων μεριμνά για την τήρηση των υποχρεώσεων του Δήμου που προκύπτουν από την ισχύουσα εκλογική νομοθεσία.
  10. Καταχωρεί τις αιτήσεις ετεροδημοτών.
  11. Καταρτίζει το ετήσιο μητρώο Αρρένων και Στρατολογικού Πίνακα.
  12. Εκδίδει πιστοποιητικά γέννησης, ταυτοπροσωπίας, οικογενειακής κατάστασης πλησιέστερων συγγενών και πιστοποιητικά του Μητρώου Αρρένων.
  13. Εκδίδει άδειες πολιτικού γάμου και μεριμνά για την τέλεση αυτών συνδράμοντας τον δήμαρχο ή τον αντιδήμαρχο που τελεί το γάμο να τελέσει το γάμο με επιμέλεια και ορθότητα.
  14. Ενημερώνει τα χειρόγραφα βιβλία Δημοτολογίου.
  15. Συνεργάζεται με άλλους δήμους και δημόσιες υπηρεσίες σε περιπτώσεις αυτεπάγγελτης αναζήτησης στοιχείων και μεταβολές μητρώων σε αντιστοιχία με τα τηρούμενα μητρώα και αρχεία σε αυτές.
  16. Παρέχει στις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες ενημέρωση και στοιχεία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Αρμοδιότητες σε θέματα Ληξιαρχείου

  1. Τηρεί και ενημερώνει τα ληξιαρχικά βιβλία και αρχεία, στα οποία καταχωρούνται τα ληξιαρχικά γεγονότα που συμβαίνουν στην περιφέρεια του Δήμου (γεννήσεις, γάμοι, θάνατοι) καθώς και κάθε μεταγενέστερο γεγονός που συνδέεται με αυτά (π.χ. διαζύγια), σύμφωνα με τις ισχύουσες θεσμοθετημένες διαδικασίες.
  2. Τηρεί αρχεία επισήμων εγγράφων ληξιαρχικών γεγονότων.
  3. Εκδίδει αποσπάσματα των ληξιαρχικών πράξεων ή άλλα θεσμοθετημένα πιστοποιητικά.
  4. Ενημερώνει τα αντίστοιχα Τμήματα άλλων Δήμων για τα ληξιαρχικά γεγονότα που επηρεάζουν τα στοιχεία των μητρώων / αρχείων που τηρούνται στα Τμήματα αυτά.
  5. Συνεργάζεται με Ληξιαρχεία άλλων Δήμων σε περιπτώσεις μεταβολών ή προσθήκης ληξιαρχικών πράξεων που βρίσκονται καταχωρημένες εκεί.